středa 25. února 2009

Další útok na mistra JOEa

JOE má ve své genialitě a velikosti pochopitelně kromě velkého množství obdivovatelů (jako jsme my), příbuzných (fofo), análních turistů (maiki, ololo) a dalších ne příliš oddaných fanoušků (verdel, pan gogo, otacon) také spoustu nepřátel a to dokonce více než Radek Hulán ! Dnes byl na diskuzním fóru podniknut další podlý útok na JOEa nám všem známým, podlým náctiletým zloduchem skrývajícím se pod jménem mrak a podle našich informací pocházejícícím z okolí Veltrus nad Vltavou.

No posuďte, co si toto individuum dovolilo napsat pod poslední, jako vždy naprosto geniální a na více jak 100 procent realitu zachycující, článek:

chtel bych ti joe podekovat. po dlouhý dobe jsi zase napsal clanek, u kteryho jsem se fakt dobre pobavil :-))

JOE pochopitelně hned zareagoval a nejen že tento nechutný komentář smazal, ale také samozřejmě tohoto padoucha hned zabanoval. Jen díky prozíravosti velkého JOEa nemusíme na diskuzích pod jeho články číst tyto výplody chorých myslí.

Populární sporty - baseball vs fotbal

V současné době patří mezi velmi populární sporty fotbal (hlavně v Evropě) a baseball (hlavně v USA). Protože těch několik z vás, kteří již překročili 14 let, jistě pomýšlí na to, na jaký sport zapsat své děti, rozhodli jsme se vám po vzoru slavného JOEa dát radu. Z následujících obrázků jasně poznáte, že baseball je potenciálně lepší, protože v poli se pohybuje víc hráčů:


Což potvrzuje i JOE, citujeme:

v poli ma basevall VIAC hracov ako futbal .. ty vol .. bezi PES a FIFA na ps3 v 1080p/60fps..

Narozdíl od toho fotbal je jednoznačně méně zalidněnou hrou v poli, jak jasně vidíte na další fotce:


Omyl o počtu hráčů je natolik rozšířený, že se dostal až do wikipedie, která naprosto mylně tvrdí, že fotbal hrají dvě družstva po jedenácti hráčích, zatímco baseball dvě družstva po devíti hráčích.

No věřili byste tomu ?

úterý 24. února 2009

Bojíte se krize ? Investujte !

Dnešní ekonomická krize, která byla nepochybně vyvolána SONY hatery v čele s neslavně známým Billem Gatesem proto, aby zničila šanci SONY Playstation 3 na mega úspěch, postihuje skoro všechny (samozřejmě kromě JOEa) z nás. Abyste se jejímu působení vyhnuli, nabízíme vám recept (založený na činech velkého JOEa), který vám přinese bohatství a jistě vás uchrání před finančními problémy.

Protože tento návod je nadčasový, je třeba si uvědomit, že své ovoce přinese až cca po 20ti letech (což ovšem nevadí, nikdo stejně neví zda a kdy ta krize vlastně přejde). Do té doby musíte problémy nějak překonat (holt budete žít jako houmlesáci, ale budete se moct na co těšit).


Postup k naprostému zbohatnutí:

1. prodejte všechno co máte (byt, dům, auto, chatu, manželku, xbox, playstation, nintendo, lcd tv, jachtu, ...)
2. to co vám zbylo vydělte částkou 1.500.000 Kč, zbytek po celočíselném dělení věnujte SONY na vývoj Playstation 4 (např. máte 3.500.000 kč, takže dostanete 3.000.000 + 500.000 dáte SONY)
4. kupte tolik garáží kolikrát máte ten meloun a půl (max cena garáže 110.000 Kč, takže pokud možno někde na vesnici nebo v nějaké levné městské čtvrti, zlodějů se nebojte, nikdo by si nedovolil ukrást tak dokonalé auto)
5. za zbytek peněž kupte (co byste řekli) tolik vozů Shelby GT500 (stojí cca 1.390.000 Kč) kolik můžete
6. auta nepojišťujte, zbytečně byste se okrádali o zisk
7. protože Shelby je auto, které svou kvalitou nepřekoná nic, můžete jezdit jak chcete, motor vydrží 50 let, takže i kdyby jste najeli milion kilometrů, nebude to mít na výslednou cenu stejně žádný vliv
8. počkejte dvacet let a pak jistě prodáte vozy za několikanásobnou cenu !

Mimo to samozřejmě dodržujte další opatření, které vám uspoří peníze. I sám velký JOE, ačkoli má šesticiferný plat (převod z SK na EURO se počtu cifer JOEova platu nedotknul), spravuje doma těsnění v pračce, i když i Pražský Pepík (TM) beroucí o řád méně (a to je to v pochybné, slabé a nestabilní české měně) si na to pozve instalatéra.

Varujeme vás přes investicemi do takových věcí jako jsou nemovitosti. Je naprosto jasné, že auta nebo motorky jsou co se týče zachování investice daleko lepší volbou. Vemte si třeba Simson - před revolucí byl podpultovka za 6.000 Kč a dneska se i pitomej skůtr z Číny prodává za 30.000 Kč.

pondělí 23. února 2009

Hledá se korektor textů

Naše redakce by ráda vyhlásila výběrové řízení na pozici korektora/rky článků na tomto blogu. Analýzou JOEových textů jsme totiž zjistili, že nám naše slovní zásoba je oproti JOEově značně omezená a chybí v ní velké množství pro nás neznámých slov (které bychom do textů rádi doplnili, abachom se co nejvíc přiblížili JOEově genialitě).

Několik příkladů nám neznámých (JOEem hojně používaných) termínů:

xbot, xcrap, mrdosoft, osraté vajce, sráč, kurva, ludské hovno, sračka, čurák, retardovaná tunel script chujovina, zkurvený, biokunda, zamrdaný šmejd, RROD čurákovina, ...

Požadavky jsou následující:

- maturita z českého a slovenského jazyka (případně titul ze studia těchto jazyků na vysoké škole - alespoň Mgr., s Bc. za náma nechoďte)
- znalost vyjmenovaných slov a další důležité gramatiky včetně mě & mně
- znalost místního slangu z okolí Kežmarku a pro jistotu také z okolí Vranova nad Topľou (děkujeme za tip Stifflerovi)
- znalost prostředí hospod v 4. cenové (reference minimálně od 3 hospodských, prokázaná doba návštev min 2 roky)
- schopnost vypít pivo na ex pod 15 sekund
- schopnost vypít metr piva (a dva velký rumy) během dvou hodin a pak dojít po svých 3km domů (za méně než hodinu)
- notářsky ověřená kopie protokolu o léčení v protialkoholické léčebně
- papíry na hlavu jsou výhodou

Z výběrového řízení jsou předem vyloučeni JOEovi příbuzní (fofo) a anální alpinisti (ololo, maiki). Platem je možnost účastnit se na tomto projektu.

pátek 20. února 2009

PSone ještě není mrtvá

Už jsme si mysleli, že konzole PSone od SONY je za zenitem, ale dnes nás tato konzole příjemně překvapila. Do světa byly totiž vypuštěny obrázky z nové hry na tuto konzoli - Yakuza 3 (Ryū ga Gotoku 3). Yakuza se již podle názvu zabývá problematikou japonské mafie, očekávejte příběh ve stylu filmu Wasabi s Jeanem Reno.

Níže si můžete prohlédnout dva obrázky (na kterých bohužel není Jean Reno), které ukazují vysokou kvalitu grafiky (na PS2 už by to vypadalo ošklivě, ale na PSone je to klenot). Hra bohužel vyjde jen v Japonsku, takže si jí nejspíš nezahrajeme.


čtvrtek 19. února 2009

Kurz programování (1. část)

Hry upadají. Dnešní hry (třeba Left 4 dead nebo Crysis) vypadají daleko hůř než hry staré desítky let (třeba božský Serious Sam), na jejich spuštění potřebujete 1000x silnější hardware, na PC musíte kupovat novou grafickou kartu každých 14 dní a stejně vám ty nový hrůzy na plný detaily, aspoň v 720p a aspoň na 30 fps nepojedou.

Proto jsme se odhodlali k zásadnímu kroku - když už dnešní programátoři jsou takový lamy a umí programovat jen ve Visual Basicu, vychováme si nové programátory, kteří nebudou potřebovat takové ubohé berličky jako je pokročilé IDE, user friendly programovací jazyky jako je Visual Basic nebo Visual C++ (o C# nebo Javě ani nemluvě), ale jako správní programátoři udělají hru v Assembleru. Bez assembleru totiž nedonutíte ani kostku o 8 polygonech aby se hejbala plynule na GeForce 280 !

Protože vás nechceme podceňovat, nebudeme tu jako všichni začínat s takovými banalitami jako je nějaké Hello world. Přejdeme rovnou k věci a to k ošetření vstupu z klávesnice. K tomu použijte tento kód:


program aSimpleWindow;
#include( "win32.hhf" )
#include( "strings.hhf" )
#include( "memory.hhf" )
#include( "args.hhf" )
#include( "conv.hhf" )

static
hInstance: dword;
CommandLine: string;

readonly
ClassName: string := "SimpleWinClass";
AppName: string := "Our First Window";

static GetLastError:procedure; external( "__imp__GetLastError@0" );

procedure WndProc( lParam:dword; wParam:dword; uMsg:uns32; hWnd:dword );
nodisplay;

const
TestString:= "Win32 assembly is great and easy!";

var
hdc: dword;
ps: win.PAINTSTRUCT;

static
kbdChar: char := ' ';

begin WndProc;

if( uMsg = win.WM_DESTROY ) then
win.PostQuitMessage( 0 );

elseif( uMsg = win.WM_CHAR ) then
mov( (type byte wParam ), al );
mov( al, kbdChar );
win.InvalidateRect( hWnd, NULL, true );

elseif( uMsg = win.WM_PAINT ) then
win.BeginPaint( hWnd, ps );
mov( eax, hdc );

win.TextOut
(
hdc,
0,
0,
#{ lea( eax, kbdChar ); push( eax ); }#,
1
);
win.EndPaint( hWnd, ps );

else

win.DefWindowProc( hWnd, uMsg, wParam, lParam );
exit WndProc;

endif;
sub( eax, eax );

end WndProc;

procedure WinMain
(
hInst:dword;
hPrevInst: dword;
CmdLine: string;
CmdShow: dword
); nodisplay;

var
wc: win.WNDCLASSEX;
msg: win.MSG;
hwnd: dword;

begin WinMain;

mov( @size( win.WNDCLASSEX ), wc.cbSize );
mov( win.CS_HREDRAW | win.CS_VREDRAW, wc.style );
mov( &WndProc, wc.lpfnWndProc );
mov( NULL, wc.cbClsExtra );
mov( NULL, wc.cbWndExtra );
mov( hInstance, wc.hInstance );
mov( win.COLOR_WINDOW+1, wc.hbrBackground );
mov( NULL, wc.lpszMenuName );
mov( ClassName, wc.lpszClassName );
win.LoadIcon( NULL, win.IDI_APPLICATION );
mov( eax, wc.hIcon );
mov( eax, wc.hIconSm );
win.LoadCursor( NULL, win.IDC_ARROW );
mov( eax, wc.hCursor );
win.RegisterClassEx( wc );
win.CreateWindowEx
(
NULL,
ClassName,
AppName,
win.WS_OVERLAPPEDWINDOW,
win.CW_USEDEFAULT,
win.CW_USEDEFAULT,
win.CW_USEDEFAULT,
win.CW_USEDEFAULT,
NULL,
NULL,
hInst,
NULL
);
mov( eax, hwnd );

win.ShowWindow( hwnd, win.SW_SHOWNORMAL );
win.UpdateWindow( hwnd );

forever

win.GetMessage( msg, NULL, 0, 0 );
breakif( !eax );
win.TranslateMessage( msg );
win.DispatchMessage( msg );

endfor;
mov( msg.wParam, eax );

end WinMain;

begin aSimpleWindow;

win.GetModuleHandle( NULL );
mov( eax, hInstance );
mov( arg.CmdLn(), CommandLine );
WinMain( hInstance, NULL, CommandLine, win.SW_SHOWDEFAULT );
win.ExitProcess( eax );

end aSimpleWindow;

Jistě jsou vám jasné výhody i nevýhody použití tohoto stylu práce se vstupem z klávesnice. Pochopitelně se nabízí mnoho jiných způsobů (na které si v rámci domácího cvičení přijděte sami).

Abychom zefektivnili a co možná nejvíc zkrátili proces učení (přece jen, nové a výkonné programátory potřebujeme brzy, aby konečně hry zase za něco stály), nastudujte si do příštího týdne vše až do kapitoly o vykreslování polygonů v 3D prostoru a aplikaci více světelných zdrojů (stíny a antialiasing samozřejmě musíte umět také).

V případě dotazů se obracejte přímo na samotného guru JOEa, který samozřejmě programování v Assembleru (jakož i ve všech ostatních jazycích) ovládá nejlépe, jak již sám mnohokrát prohlásil (byl to on, kdo v 5ti letech naprogramoval na mainframu hru PONG, nenechte se mýlit lživými tvrzeními, že to byl někdo jiný).

P.S. Jo a začněte si shánět SDK pro Playstation 3. Budeme ho potřebovat v 5. kapitole. Do té doby se taky naučte jak programovat pro 8 jader současně, bez toho to nemá cenu.

středa 18. února 2009

Chceme slyšet váš názor !

Milí čtenáři našeho blogu, chtěli bychom vás poprosit, abyste se s námi podělili o dojmy z toho blogu. Snažíme se dělat to nejlepší a psát sem podnětné články přesně v duchu toho, co hlásá náš slavný a ctěný mentor guru JOE, ale samozřejmě bychom rádi věděli, co si o tom myslíte vy a např. jaké články byste zde chtěli najít nebo co se vám zde líbí / nelíbí.

Samozřejmě abychom dodrželi tradici, která panuje přímo na blogu velkého JOEa, tak vám v případě zvláště podnětného příspěvku můžeme slíbit nějaké to ocenění ovocem (viz tento článek).

Připomínky a podněty prosím pište do diskuze pod tento článek. Pokud možno se podepište, anonymům ovoce slíbit nemůžeme.

Děkujeme za přízeň