úterý 3. března 2009

SONY vytahuje trumf v boji proti X360 - YLOD !

Dnešní situace na trhu s herními konzolemi je vpodstatě stavem války, kde se mezi sebou perou naše oblíbená Playstation 3 a náš ne už tak oblíbený XBOX 360 (Nintendo Wii nebudeme komentovat, ani se vlastně nejedná o konzoli, ale o simulátor fitness centra pro obtloustlé Američanky). Microsoft, ačkoli má podle všech zveřejněných informací daleko slabší konzoli, dokázal prodat neskutečný počet (číslo se k dnešnímu datu vyšplhalo na 160.000 kusů) svých konzolí a to hlavně díky třem podlým trikům:

1/ Neskutečně malá cena, kdy celý zbytek výdělků společnosti Microsoft dotuje prodej konzole. Kdyby Microsoft byl ve stejné pozici jako SONY, která se snaží chovat tržně a fér a své konzole prodává za takovou cenu, aby pokryla výrobní náklady, nebyl by schopen MS prodat ani 10.000 kusů. Jak už jsme napsali v jednom z bývalých článků, cena samotné konzole je navíc cca 1/3 nákladů, které musí člověk nakonec vynaložit, aby mohl vůbec hrát !

2/ Úplatky. To co MS dlouhodobě předvádí ohledně uplácení všech redaktorů všech herním magazínů a dokonce i blogů, je naprosto neuvěřitelné. Jen v kauze HALO 3 bylo Microsoftem tajně vydistribuováno 100.000 dárkových tašek (obsahující speciální edici konzole, speciální edici 32 palcové LCD televize, speciální edici ovladače, šňůry do zásuvky a balení 10 knih a CD na téma HALO). Naštěstí tyto konzole měly hned od výroby nastavenou trvanlivost na 2 měsíce, pak se všechny bez vyjímky rozbily.

3/ Reklama a marketing. MS se vyžívá v ať klasické tak skryté nekalé reklamě, což jistě víte (bez toho by koneckonců neměly Windows ani Office šanci, protože by je už dávno překonal Linux a editor Vi). MS samozřejmě dobře ví, že i negativní reklama je účinná a proto se vytasil s nejpodlejším trikem v historii počítačových her - zabudoval do svých konzolí systém, které je po určité době naoko rozbije a na XBOXu 360 začne blikat tzv. RRoD (Red ring of death - červený kruh smrti). Hloupí xboti pak pošlou konzoli do reklamačního řízení (celá oprava spočívá v napojení systémového kabelu a přenastavení timeru, který určuje čas do dalšího objevení RRoDu) a o RRoDu píšou jak vzteklí do všech internetových diskuzí. Protože jim ale není ani 14 let a rodiče jim nechtějí koupit místo XBOXu 360 Playstation 3, jsou takto schopní konzoli reklamovat i 10x za sebou a udělat tak Microsoftu zadarmo reklamu v hodotě miliard dolarů. Tato publicita pak pomáhá ke koupi XBOXu přilákat další xboty.

SONY se rozhodla na tuto špinavou taktiku zareagovat a připravila svojí verzi RRoD - tzv. YLOD (Yellow light of death). Mechanismus funguje úplně stejně jako u X360, nicméně protože jde o SONY, je jasné, že tato taktika je naprosto férová a v souladu se všemi etickými kodeky. To koneckonců potvrdil i Jamašito Kazamura, nezávislý expert v tomto oboru, který nám ze své nové jachty řekl:

"SONY a její YLOD jsou samozřejmě z hlediska všech morálních standardů naprosto v pořádku. Jen blázen by o tom mohl pochybovat."

Na tomto videu se můžete podívat, jak se YLOD projevuje.

Žádné komentáře:

Okomentovat